Cel mai bogat millennial din Europa este moștenitorul Red Bull: Ce avere are Mark Mateschitz

de: Ozana Mazilu
02 11. 2023

Mark Mateschitz este moștenitorul Red Bull și este cel mai bogat millennial din Europa. El a primit 582 milioane de euro în dividende.

Ca referință, are o avere de 34.6 de miliarde de dolari.

Mark Mateschitz, cel mai bogat millennial de pe continent

Mark Mateschitz, moștenitorul Red Bull și cel mai bogat millennial din Europa, a primit suma de 582 milioane de euro sub formă de dividende, aceasta fiind prima plată pe care a primit-o, după ce, anul trecut, a moștenit imperiul băuturilor energizante de la tatăl său, conform Yahoo Finance.

Vezi și: Dietrich Mateschitz, fondatorul Red Bull, a murit. Miliardarul austriac a lăsat un imperiu în urmă

Vezi și: Miliardarii Red Bull. Moștenitorul afacerii, la un pas de a fi arestat. Ce a comis beizadeaua

Compania cu sediul în orașul austriac Fuschl am See, în apropiere de Salzburg, a informat că a distribuit jumătate din profitul său pe anul trecut, în valoare de 1,56 miliarde de euro, în rândul acționarilor. Mateschitz controlează 49% din acțiuni prin compania sa de tip holding, ceea ce îl face eligibil pentru o recompensă de 383 milioane de euro. Familia Yoovidhya din Thailanda deține restul de 51% din acțiuni.

Red Bull a vândut 11 miliarde de doze de băuturi energizante în 2022

Însă, cel mai bogat millennial din Europa a mai primit și 199 de milioane de euro, ca urmare a tradiției existente la Red Bull de a face plăți suplimentare către proprietarul austriac al companiei. Chalerm Yoovidhya a primit o sumă suplimentară de doar 3,17 milioane de euro, scrie Agerpres. Anul trecut, Red Bull a vândut 11 miliarde de doze de băuturi energizante, realizând un venit net de 9,68 miliarde de euro. Dividendele de 1,56 miliarde de euro plătite în 2022 sunt cele mai mici din ultimii trei ani, în condițiile în care creșterea costurilor cu marketingul și producția a afectat profitabilitatea.

Vezi și: Redbull anunță modelul RB17: este cea mai scumpă hipermașină, cât costă, când se lansează

Ca referință, compania austriacă cheltuie aproape un sfert din cifra de afaceri pe inițiative de marketing, inclusiv echipa de Formula 1 care îi poartă numele, găzduirea unor evenimente de sporturi extreme și sponsorizarea unor atleți de top, precum jucătorul brazilian de fotbal Neymar și schioarea Lindsey Vonn.